Wednesday 10 April 2013

Berjumpa Pakar Bius

Jumaat lepas pergi ke Hosp Sg.Buloh
rentetan dari pemeriksaan gigi sebelum nie
pagi tu pukul 8am nurse call beritahu aku ada perjumpaan dengan doc pakar bius pukul 9am
call last minute sebab ada patient yang cancel last minute
dan nama aku naik
ialah terkejut jugak sebab last appoitment aku last week
doc beritahu nama aku dalam wasting list perlu tunggu sebulan ke dua bulan nama untuk di panggil
Alhamdulillah dipercepatkan untuk diri aku

jadi last Friday
pergi ke hospital sg.buloh untuk menjalankan pemeriksaan lagi sekali

--macam biasa ambil no.giliran : 1061--
no di panggil, tunjukkan kad appointment with doc
kena bayar RM5.00
dan boleh terus pergi ke bilik Bedah Mulut 

--No.giliran : 2002--
di bilik bedah mulut
jumpa dengan doc Shila
pemeriksaan rapi di buat
kali nie gigi kena scarling dahulu untuk buang karang celah-celah gigi
mesti kena bersihkan gigi
siap semuanya

lepas buat scarling
doc ambil sample darah aku untuk buat pemeriksaan tahap kesihatan diri aku

--memula ambil darah di lengan kanan--
tapi darah tak keluar sebab urat kecik sangat

tepuk-tepuk laks sebelah lengan kiri
sama jugak kes urat tak timbul
jadi aku cadangkan ambil darah di tangan
terus doc tukar haluan ke tangan

--berjaya ambil darah 3ml di tangan--
sakitnya kena cucuk dengan jarum dengan 2x cucuk
uwaaaaa panjang laks tu jarum 
sabar..sabar..

siap semuanya
doc minta aku pergi ke Level 3
untuk berjumpa dengan Doc pakat bius


--Pakar Bius--
sebelum jumpa dengan doc pakar
berjumpa dahulu dengan nurse
ambil berat badan
ambil ketinggian
dan tekanan darah

--tahap tekanan darah aku nurse tu cakap ok--
94/69

selesai baru jumpa dengan doc pakar
doc menerangkan procedure ketika aku akan di bius
memandangkan ketika mencabut gigi bongsu ketika aku tidak sedar
jadi macam-macam soalan aku tanya

tajutnya nak bedah gigi nie
macam-macam hal boleh terjadi
tapi aku berdoa takder apa yang terjadi
berjalan dengan lancarnya
Amin

--muka berdebar-debar nak berjumpa dengan doc pakar--

takut sebenarnya
esok adalah hari gigi bongsu aku akan di cabut
appoitment pukul 7.30am
akan MC untuk dua hari

korang doakan semuanya selamat untuk aku yea
huhuhuhuhuhu
takut dan dalam debar



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

3 comments:

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi