Thursday 29 March 2012

Kalau Shopping Korang Prefer Pasaraya Mana

Giant
Speedmart
Econsave
Jusco
Tesco
Mydin
NSK
The Store
Carrefour

antara semua pasaraya yang aku sebutkan
mana pilihan korang untuk membeli barang 
terutamanya untuk membeli pampers dan susu anak
aku tengok pada tempat dan bila aku membeli barang
aku lebih suka pergi ke Econsave kalau nak membeli susu dan pempers anak
sebab murah skit kalau nak dibandingkan pasaraya yang lain
ialah bila anak makin membesar kita perlulah membuat pilihan yang bijak
walaupun bezanya 10sen ataupun 20sen
tetap besar bezanya bagi aku sekeluarga
jimat apa-apa yang patut

kalau nak membeli barang-barang dapur dan bahan basah
aku suka beli di NSK rawang
sebabnya harga murah jugak

kalau aku nak mencari baju harian aku akan pergi ke mydin
sebabnya murah jugak
siapa yang taknak harga murah tapi kuali terjamin baik
ialah dengan peningkatan harga keperluan 
kita sebagai pengguna perlu bijak dalam memilih -chewah macam buat kempen laks :p

 malam tadi shopping barang-barang anak
budget RM250 dalam senarai perbelanjaan bulanan
tapi terlajak gak berbelanja EM351.20
huhuhuhuhu over budget RM100.00 laks
emmmm tak tahu nak cut-cut budget bahagian mana lagi
bayar ajer la
tapi kalau pergi ke pasaraya yang lain pasti jumlah lebih tinggi dengan apa yang aku bayar malam tadi
pampers..susu..shampoo..puting susu..sabun..ubat gigi..dll


 time bayar
sudah semestinya kerja sayang dan umairah
umairah akan ambil barang dari dalam troley
dan pass kepada babahnya
sayang akan atur cantik-cantik di kaunter
dan tugas aku...

tugas aku hanya melihat eheh
dan sudah kemestian
kalau beli minumam - pasti akan hilang 2 kotak eheh
bayar tetap bayar
anak-anak kalau mahu memang tak boleh nak dihalang

mana lagi tempat yang kita boleh barang dengan ada
penjimatan yang lebih
kalau ada info kongsi-kongsi la bersama yea


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

5 comments:

  1. kedai acheh jer na, aku beli pampers ngan susu kat kedai acheh jer....hehehehe tp kalau brg dapur, aku selalu g tesco ngan econsave

    ReplyDelete
  2. aida tgk mana-mana yg murah! but, kekadang stop kedai cina kat dgn umah je ~ emergency!!!

    ReplyDelete
  3. imah - heheheheh klu kedai acheh tu aku selalu beli brg basah jea..nak msk apa ptg tu baru aku beli..murah jea kan

    mummy raisha - betul tu klu tgh2 sesak duit hujung bulan singgah speedmart jea nak beli brg

    aida - klu ena kedai acheh jea la klu emergency..takder pilihan lain..org acheh yg kaya dtg ke malaysia nie

    ReplyDelete
  4. pampers n susu suka beli kt spedmart je..econsave mmg pilihan ya dulu gak klu shopping..

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi