Monday 10 December 2007

PeStA MaSaKaN WaRiSan 2007

ari sabtu yg lalu aku kan tak smp nak mkn apa2 kan, jd ptg tu sayang amik aku kat opis terus aku ajak sayang pg The Store..apa lg nak ajak mkn la kan..aku dah rasa jln pun cam gigil ajer..ialah sehari suntuk aku tak mkn kan..terus serbu kedkami pg mkn kat Station Kopitiam..

sayang pun nak mkn jgk bila tgk aku punyer mknan dah smp..sayang png kepala sebenarnyer..tu la org dah ckp dlm this week jgn minum air teh nak jgk minum..kan angin dah naik kat kepala..sayang ckp org dah bg jd minum aje lah..hish ada jea alasan nak minum air fav dia tu..dah pening kepala saper yg susah diri sendiri jgk (aku dah start bebel la tu..bertambah2 png kepala dibuatnyer :P)


sini la kami mkn

sayang pening kepala - muka monyok ajer

sayang kena layan aku amik gambo - sabar erk sayang

aku pilih set sotong n sayang plak pilih set daging..bila mknan smp mmg aku tak pandang kiri kanan..memandangkan sayang tak abis, aku yg tlg abiskan nasi dia ngan lauk dia..hahahaha biasanyer sayang yg abiskan mknan aku bila aku tak abis tapi ari nie terbalik plak..aku yg abiskan makanan dia..mkn chubby la aku nnti








makanan & minuman kami - cedap tau


dah mkn apa lg balik la..sayang dah tak larat nak jln2..aku nak jln2 sebenarnyer..nak beli barang skit..dah tgk keaadaan sayang, rasa kesian plak..ok la kita balik erk..


smp umah mak aku dah kol 8pm..aku tgk family aku dah start nak buat lempeng..ok gini citernyer..smlm kat Dataran Merdeka buat Pesta Makanan Warisan..jd mmg byk jenis mknan la akan dipamerkan kat sana..mak aku amik tender utk buat LEMPENG sebanyak 2,000 keping..jd jiran2 umah mak aku nie dtg la tlg buat..1 lempeng mak aku dpt RM1.00..jd mak bg kat jiran2 aku nie buat setiap sekeping RM0.30..yg tlg buat k.yan, aku, sayang, ana, sobri, nasir, tunang adk aku pun tlg buat sekali, lini & pengacau2 kat sini (bdk2 kecik)..mmg meriah la buat lempeng nie..mcm kenduri pun ada jgk


kami start buat kol 8pm (ari sabtu) siap semuanyer kol 6.30am..jd mlm tu kami mmg tak tido semalaman..mmg ngantuk + penat buat lempeng nie..aku rasa aku dah tak blh pandang lempeng nie lg..dah loya tekak aku bila bau..ialah byk gila kan kena buat..nsb baik la kol 6.30am tu smp siap klu tak dpt siap kena bwk apa yg sempat buat..kol 6.45am, p.malik bwk lempeng ngan sambal lempeng tu pg Dataran Merdeka..sayang ngan nasir kena ikut sbb nak bwk lempeng tu punyer la berat, takut takder saper blh tlg angkat lempeng tu kat tgh padang Dataran Merdeka tu nnti..aku pas dah mandi ngan solat mmg tak ingat apa terus cari bantal ajer la..


sayang balik pun aku tak sedar..aku terjg smlm kol 2 lebih (ptg tau)..mmg sunyi kat area umah mak aku nie..ialah msg2 pakat tido kan..sayang tido lg, aku tak la kacau dia tido..penat kan..


sepatutnyer smlm (ari ahad) aku ngan sayang nak pergi Lukut sbb kawan sayang kawen tapi tak jd pg..tak larat nak pg maner2..mata msg2 kuyu ajer..kiranyer smlm aktiviti kami adalah tido sepanjang hari..mlm susah plak aku nak lelapkan mata..sayang suruh aku telan penadol..ada plak..klu nak aku telan bg aku telan 20 biji bkn setakat tido tapi terus tido utk selamanyer hahahaha hish takder aku nak buat mcm tu..ingat sikit



lini

mak aku - tokey lempeng


sobri

nasir

kak yan

ana


apis & si pengacau (hakim)


tgh packing - mak & sayang (kol 6.30am nie - ngantuk mmg tak ingat)


lempeng dah siap packing- anto terus ke Dataran Merdeka


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

10 comments:

  1. waaaaa.. manyaknye lempeng,huhu
    tp mkn ngn hape?
    lempeng panas2 mesti bes mkn tambah2 lg time2 umah tggelam banjir..
    wahahhahaa :p

    ReplyDelete
  2. Bestnya. Banyak betul kena buat. Sampai tak tido...

    ReplyDelete
  3. wahhhhhhhhh.. banyaknyaa!!... adehhh.. ej suka mkn lempeng dgn susu pekat!! hihihi... sedap wooo cicah susu pekat.. :D

    ReplyDelete
  4. woo~ hebat sungguh. kalau gotong royong baru rs seronok kan :)

    ReplyDelete
  5. mesti sedap lempeng tu.makan dgn kuah durian ke?

    ke dgn susu?

    ReplyDelete
  6. waaaa lempeng !!!!
    ingat zaman arwah nenek ada dulu.. time musim2 hujan gini la layan lempeng makan ngan ubi keledek + gula. nyum nyum. pastu ada teh o cam masjid. sgt best.

    rindunya saat2 tu. =)

    ReplyDelete
  7. haaaa...2000 kpg??? pitam!!! sib baik ramai yg tolong ekk.. pas nih nak panggil ena lempeng la...hiks!~lariiikkkkk..

    ReplyDelete
  8. ada lagi ke baki?
    Nak mintak sikit :D
    he he he..

    ReplyDelete
  9. uwaaa... nak lempeng.... nak citit

    ReplyDelete
  10. nano - mkn ngan sambal ikan bilis..mmg sedap..pastu minum ngan air kopi pehhhh mmg leleh arr

    wan - tu la psl tu yg ari ahad bls dendam tido smp ke ptg

    ej - ena tak lalu plak nak mkn mcm tu..

    arianna - tu yg tak tido tu, sibuk berborak tak sedar dah pg

    kak luna - mkn ngan sambal ikan bilis..lempeng kelapa mmg sedap mkn ngan sambal

    jue - arwah wan ena pun suka mkn mcm tu..nak2 klu ada ubi rebus pastu cicah ngan ikan masin grg..sedap tau

    hotmama - uwaaaa jgn la

    akirasuri - tlg buatkan yg baru pun blh :D

    mak su - dtg la sini :D

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi