Wednesday 12 December 2007

JoM KiTa JLn - JLn SaYaNg

smlm kan cuti sempena Berday Sultan Selangor..Daulat Tuanku..negeri lain kena la keja kat selangor ajer yg cuti :D

janji ngan sayang nak lepak kat umah ajer..ok la time pagi tu..aku msk tom yam..dr ari isnin aku nak msk tapi tak berkesempatan nak buat than ari nie cuti apa lg bz kat dapur ajer la..kol 11 lebih aku dah siap msk..aku tak mkn pun sbb aku dah kenyang mkn ketupat palas..aku beli ari isnin, smlm baru aku nak mkn..ok la rasa dia (beli kat SACC Mall)..sayang plak dia mkn dia ckp tak sedap tapi time aku mkn sedap ajer..tekak kami lain

pas sayang tgk tv dia mkn nasi..ckp dah lapar..yeay sayang puji tom yam aku..dia ckp sedap..semua bhn terasa..pg nie ada skit lg dlm periuk, sayang minta aku letak dlm tuppaware sbb nak mkn kat opis plak..nsb baik apa yg aku msk kena ngan selera suami aku nie..senang hidup aku :D

tgh aku lepak dlm bilik working aku..aku buat godies utk adk aku..bln Feb 2008 kan adk aku akan kawen..aku dah promise nak buat bekas hantaran ngan godies utk dia..jd smlm baru la projek aku berjln..dah lama sgt tertangguh..wedding adk aku pun tggl sebln lebih ajer..kena cpt2 buat nie..tapi nak buat pun kena ada mood gak..takder mood benda tak menjadi nnti..dah siap 50 godies aku kuar dr blk..nak amik angin

tgh lepak kat depan TV aku ajak sayang pg Midvalley..dah lama aku tak pg sana..sayang ckp on ajer..jd pas solat asar kami pg sana..mai aiiii punyer la ramai manusia..jln kat Federal Hiway pun jam..lupa plak org KL keja kami pg plak time org blk keja..mmg la jam..nak cari parking pun 1 hal..ada la nak dekat 20 minute cari parking..pnt mencari kami jd jahat ngeh3x..kami parking aje kat tempat troli..nsb la kan..bkn kami ajer yg buat tau, pas kami letak kat situ ramai plak yg join sekali..eheh jom join together2

aku dtg kat midvalley nie sbb nak cari peralatan bento tapi tak dpt apa yg aku nak cari..cuma aku belu bekas bento hello kitty ajer..apa la, punyer la besar midvalley nie tapi apa yg aku nak cari tak jumpa la plak..jd aku ngan sayang jln2 ajer la..byk pokok christmas kat sini..cantik2 plak tu..aku apa lg mmg berposing skn la..sayang apa lg jd cameraman la kan..nak amik gambo sayang, dia malu la plak..kena paksa aku nak amik gambo dia, baru la nak ambik..muka cian ajer..

pastu kami shopping kat Jusco..best la Jusco kat midvalley nie sbb kat bhg mkt ada pecahan mknan setiap negara..ada korean food ngan japan food..aku borong sakan kat bhg Japan food..aku nak buat sushi esok pg..sayang siap tanyer lg sempat ker nak buat sushi esok..aku ckp ajer sempat..tapi dlm hati terdetik gak sempat ker????

sampai umah kol 9 lebih..tak sempat tgk citer Korea..sayang ckp adil sbb dia tak dpt tgk Spa Q n aku tak dpt tgk citer korea uwaaaaaa (patut la bwk keta slow ajer geram tul)
kaki msg2 mmg letih la..tido pun awal


coffe coolatta from dunkin donuts - tak sedap la (pahit sgt - mgk tak kena ngan taste aku kot)

donut smiley face n donut christmas three from dunkin donuts too


tom yam masakan aku - sedap tau (sayang yg ckp)


bekas bento - aku tak mkn pun gula2 dlm bekas tuu (tak sedap)


hello kitty yg nie cute kan :D


JLn2 Di Midvalley













***************************BENTO***********************

saper ckp aku tak sempat buat sushi pg nie..sempat tau..sayang pun rasa terkejut sbb aku sempat siapkan sblm kol 8am..tapi aku punyer kelam kabut mmg tak ingat la kat dapur..aku buat sushi daging salai, japan cucumber, telor ngan ketam..sambil ptg aku ngap msk mulut..mmg sedap la..klh org pro yg buat (hahahahah perasan)

penuh la bekas bento sayang aku letak sushi..utk pencuci mulut plak aku letak buah strawberry ngan buah kiwi..pastu aku bekal kan sekali tom yam (sayang requst utk bwk ke opis), cuma tggl beli nasi ajer la..nasi mlm td dah abis kami mkn..

nie la sushi aku buat pg td (bersusah payah aku buat nie tau)..tadaaaa my bento today

daaaaaaaaaa


sushi - 1st time buat

pencuci mulut - buah kiwi n buah strawberry

bento utk sayang


bento utk aku


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

17 comments:

  1. Nak tengok gambar pokok krismas + bento. :D

    ReplyDelete
  2. wan - ena dah letak apa yg di nanti2kan :D

    ReplyDelete
  3. i really love the hello kitty bento box. where exactly did u buy it ? =)
    anyway.. good job with the sushi. i wish i had all the time like u. =D

    ReplyDelete
  4. jue - beli kat midvalley..dekat ngan GSC..depan kedai DVD..biasa2 aje :D

    ReplyDelete
  5. ena pandai bt tomyam eks, leh la ajar, sbb sy suka sngt2 makan tomyam :)

    ReplyDelete
  6. fizz - blh ajer..bwk buku n pen tau :D

    ReplyDelete
  7. BIla nak ada penyeri kehidupan anada ber2?

    ReplyDelete
  8. goro - blm ada rezeki lg..doa2kan kami dpt bby..g maner2 2 org ajer, nak gak ber3 plak :(

    ReplyDelete
  9. mama dah lama ngidam nak makan sushi tp sini susah nak dpt...nak sikit boleh x?

    ReplyDelete
  10. ena nih comeylerw.. :))
    ena dah bnkin kn eyh...
    ok sok star pos k..
    tggu brg tibe yerk ;)

    ReplyDelete
  11. bak mai alamat umah...nak pi makan tomyam :D

    ReplyDelete
  12. tom yam - cpt2 buka mulut luas2, ena suapkan mak su :D

    mamaranggie - blh ajer :D

    starstar - ha'ah dah bank in kan duit..tak sabar nak tggu :)

    13may - kat atas tanah & bawah langit ngeh3x

    ReplyDelete
  13. ena,
    nano pom de amek gak gmba kat cendawan merah tu,
    kat rerame tu..
    dekat lelampu tuh..
    dekat tiang tu..
    blaa...bla..bla..blah ! :p
    eh ena, nape lam gmba ni nmpak kecit ek???
    waaaa... jelesnye, ishk !

    ReplyDelete
  14. bento tu best lah. order bleh tak....heheheeee...

    p/s : I like japanese food...

    ReplyDelete
  15. nano - sbb ena mmg kecik org nyer eheh

    cikdinz - ena pun mmg suka japanese food nie tapi hubby ena tak suka sgt, tu klu nak mkn kena mkn sorg2 jea huhuhu nnti nak mkn ajak cikdinz la :D

    ReplyDelete
  16. wahhhh.. tomyam tuh mmg nmpk menyelerakan.. tgk warna dia pun dh tau.. ishh.. dan dan terliur tau!!..
    wahhh pandai n rajinnya wat sushi tuhh... :D

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi