Wednesday 19 December 2007

CeRiTeRa

nie semua citer pasal ari isnin yg lepas (memandang smlm aku bz baru la ari nie aku nak story)..ari isnin aku MC (aku mmg tak sihat tau)..tapi bgs gak sbb petang aku ada interview kat ayam brand, Shah Alam kol 5.30pm..sepatutnyer aku akan jumpa shumie kol 12.30 lebih kat Giant Shah Alam sbb kami nak buat aduan kat Jab.Buruh tapi dia tak dpt dtg jd aku pun cancell nak pg sana..malas aku nak pg sorang2..aku ronda2 dlm Giant n mkn sizzling.sizling kat giant nie mmg sedap tau..aku rasa kat tempat lain mmg tak sesedap kat sini..tak caya blh try sendiri..
aku mkn nasi sizling..sbb perut aku mmg lapar sgt..

bila aku ckp sayang aku sorang kat giant n g sorang tmp interview..dia cuma ckp hati2 n selawat byk2..aku ckp ok ajer la..aku tak la risau sgt nak cari tempat aku nak interview tu sbb ari ahah aku n sayang dah cari tempat tu..kat section 26..ok la aku tau kan..takder la aku tercangak2 nak cari tempat tu..tak suka bila sesat..

tak lama tu sayang tanyer aku kat maner..aku ckp la aku lepak dlm keta ajer..tak lama tu aku dgr cermin tingkat aku kena ketuk..laaaaa sayang dtg ker :D MMG AKU HAPPY LA..TAK SANGKA KAN

aku teman sayang mkn dulu sbb dia tak mkn lg..blh plak sayang lari dr tempat keja..dia ckp dia dr jumpa customer kat JVM jd tak kesah pun klu tak msk opis semula..mmmmmuahhhh
sayang nak teman aku pg interview (risau la tu klu ena sesat kan..smlm kan dah tunjuk jln kat ena) dia cuma senyum ajer bila aku ckp mcm tu..sayang ena la tu mmmuahhhhh

aku interview ngan Mr Nariman..lama tau aku kena interview..dia tanyer soalan


"klu awak kena buka tudung utk position nie awak terima tak job nie?"

"maaf saya takkan buka sbb nak dptkan job nie, saya pki tudung nie mmg dah tanggungjawab saya sbg muslim"

"awak jgn salah sangka sbb kat bhg sales nie awak akan jumpa org international & environment tak sesuai awak pakai tudung"

"saya rasa mind thinking org sekarang nie dah berubah, org bkn lihat pd org tu bertudung @pun tdk tapi lihat pd kerja yg di buat..bgs @pun tdk org tu"

"saya mmg berminat nak hire u tapi memandangkan awak pki tudung saya kena tanyer depat sales mcm maner..may be ada 2nd interview utk awak.."

emmmmmmmm yea la tu..tapi aku suka la environment kat company nie..mmg lain dr yg lain..lg satu company ayam brand nie mmg big company..peluang aku kat situ entah la..tapi ikut pd qualification aku Mr.Nariman tu mmg interested ngan aku cuma tu la..kena tanyer pd big boss dulu..

pelik kan pd zaman skang nie, tudung still lg dlm pertikaian..dah bape byk cth org yg bertudung blh berjaya & bg persaingan pd dunia pekerjaan..msh tak percaya lg ker ngan org bertudung dlm menjalankan tugas dia..entah..klu aku ada rezeki kat sini insyaAllah, setiap manusia tu ada rezeki msg2..


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

4 comments:

  1. pertahan kan maruah islam.
    nak ambik dipersilakan. tak nak ambik sudah.
    tudung tuh rasanya bukan menjadi isu yg berat kan......

    ReplyDelete
  2. Asalam, singgah diblog sdri sebentar. Merasa bersyukur atas ketegasan sdri mempertahankan pemakaian tudung sdri.
    Saya pun hairan, diEropah ni, wanita-wanita Islam begitu bersungguh-sungguh mempertahankan tudung mereka dan atas ini mereka dihormati, manakala diMalaysia, negara yang melaungkan sebagai negara Islam, ada pula pihak yang berani mempertikaikan pakaian menutup aurat secara Islam dan tidak menghormatinya. Tak tahulah dimana silapnya.
    Semoga Allah melindungi dan memberi taufik untuk kita sentiasa beramal.

    Selamat Hari Raya Haji.

    ReplyDelete
  3. erk.
    dlu bos na yg skrg ni pon ade gak mintak cabut tudung,
    tp berkeras..
    ape kes kn nk ikot ckp org kapir?
    nk kite jd cm kapir gak?
    ishk3..
    nauzubillah..
    tp ok jek, blh jek buat keje..
    kn? kn?
    :D

    ReplyDelete
  4. cikdinz - klu ada rezeki tak ke maner

    zarzh - tu la byk dah cth2 yg kita lihat, pucuk pangkalnyer pd diri msg2, nak buat @pun tdk..ikut pd gerak hati sendiri..jgn smp diri dipijak oleh org lain..

    thanks sggh ke blog ena :D

    nano - tu la psl nak buat keja tak berkaitan pun ngan tudung..diorg nie sajer nak tgk org islam nie kuat iman @pun tdk..lgpun diorg cuma tanyer kan jd terpulang pd diri kita sama ada nak pertahankan agama islam @pun tunduk pd org kapir..

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi